Marcus avslører hva som skjedde etter at kameraene sluttet å rulle. I tillegg forklarer han hvilke avtaler som lønnet seg og hvilke avtaler som kostet ham millioner.
Marcus Lemonis bistår en produsent av småhus som står overfor store utfordringer, blant annet på grunn av eierens mangel på lederskap, stor gjeld og lav moral.
Hos et selskap med base i Detroit har de tre eierne sine egne interesser og mål, og store problemer med å samarbeide. Spørsmålet er om problemene mellom de tre eierne kan løses.
Marcus Lemonis hjelper Monica Potters hjemmevarebutikk på landsbygda i Ohio. Monica har problemer med å gi fra seg kontrollen til noen av de ansatte, og spesielt til søsteren.
Marcus hjelper et kakeselskap eid av en 13 år gammel gründer og moren hans. Moren til Cory sliter med å stole på noen og liker ikke endringer. Dessverre er dette noe som fører til tapte muligheter.
Marcus hjelper et sportsklærfirma i Illinois der en av eierne har en tvilsom sidevirksomhet.
Marcus hjelper selskapet JD Custom Designs i California som sliter med å holde seg relevante. Eieren klarer ikke å gi slipp på kontrollen, noe som bremser utviklingen og hemmer kreativiteten.
Marcus hjelper en uorganisert moteskaper i New York City med ubetalte lån og en ubemannet butikk.
Markus hjelper eieren av et matemballasjefirma som har tatt på seg mer enn hun kan håndtere, og sitter nå med enorm gjeld.
I 2017 investerte Marcus Lemonis 750 000 dollar for å gjenopplive denne klassiske restaurantkjeden, men krangel mellom partnere og dårlig ledelse har ødelagt alt han hadde skapt.
Ved Californias kyst er en klesbutikk for menn i ferd med å rakne fullstendig. Etter å ha åpnet opp to butikker til, som aldri ble lønnsomme, er moralen til de to brødrene på bunn.
Et nystartet firma blir en snakkis med forretningskonseptet sitt, men bak deres fantastiske salgstall og vakre design, begynner sprekkene å vises.
Et startup i Chicago imponerer alle med sine sofistikerte solbriller, men bak fasaden sliter selskapet med å skape fortjeneste. Sjefen sliter med å komme over en personlig tragedie, noe som påvirker hele prosessen fra markedsføring til ansettelser.
Et veskeselskap som fokuserer på fedre, og som en gang tjente millioner av dollar, er etter 15 suksessfulle år nå på randen av økonomisk ruin.
Hos en liten familiedrevet pizzakjede, holder den stolte patriarken på å kvele hele bedriften. Han har store drømmer, men samtidig motstander av forandringer så han skremmer bort potensielle partnere.
Vi besøker et Chicago-basert selskap som oser av innovasjon og unik design, men selskapets mangel på godt lederskap har fått salgstallene til å dale.
Eieren av en nettbutikk for sportsklær har hatt stor suksess, men den konservative stilen hennes begynner å miste popularitet. Tross for dalende popularitet nekter eieren å ta noen sjanser, og Marcus ber henne om å tenke nytt.
Et ektepar driver en butikk-kjede for barn, men etter ti år har utviklingen mer eller mindre stoppet opp. Dersom det ikke skjer noen radikale forandringer ser fremtiden til butikken mørk ut.
Eieren av en Chicago-basert bagelkjede ignorerer konas forretningsideer og vil ikke gi slipp på det utdaterte utseende til butikkene. Marcus Lemonis hjelper til med å utvikle noen interessante og nye produkter.